Geneesmiddelenbewarking

Denkt u dat u last heeft van bijwerkingen en dat dit komt door een medicijn van Servier? Neemt u dan contact met ons op. Hiervoor kunt u dit FORMULIER op deze website gebruiken.

EEN VERBETERING VAN PATIËNTVEILIGHEID

Servier streeft ernaar om haar medicijnen zo veilig mogelijk te maken. We houden daarom de bijwerkingen en risicovolle situaties voor de veiligheid in de gaten. Met risicovolle situaties bedoelen we: verkeerd gebruik van de medicijnen, fouten in de medicijnen en medicijnen die illegaal verkocht worden.

Bijwerkingen komen niet altijd naar voren tijdens studies. Dit komt omdat een kleine groep patiënten dan de medicijnen krijgen. Als het medicijn wordt gebruikt in de ziekenhuizen krijgen meer patiënten het. Dan komt het wel eens voor dat een patiënt een bijwerking krijgt die we nog niet eerder gezien hebben.
Dat is de reden waarom we alle medicijnen in de gaten houden. En beoordelen we waar de risico’s liggen met die medicijnen. Dit doen we samen met alle andere farmaceuten.

MAATREGELEN DIE WE WERELDWIJD SAMEN NEMEN

We hebben een speciale afdeling die al onze medicijnen over de hele wereld in de gaten houdt. Zij zijn elke dag bezig met het opsporen van de risico’s. Zij stellen veranderingen voor wanneer een risico gevonden wordt. Dat doen ze om de risico’s zoveel mogelijk te beperken.

In alle landen waar onze medicijnen op de markt komen, werken we samen met de instellingen die de veiligheid van medicijnen bewaken. In Nederland is dat het LAREB. We houden elkaar op de hoogte van alle gevallen of problemen met onze medicijnen. Op die manier werken we samen om te zorgen dat onze medicijnen steeds veiliger worden.
Alle medewerkers van Servier krijgen een training over deze geneesmiddelenbewaking. Daardoor weten zij wat ze moeten doen als er een bijwerking bij een van onze medicijnen ontdekt wordt.